Ajuntament de Badalona V4.03
Ets a:

M 8 PRÒRROGA DEL TERMINI DE FINALITZACIÓ D'OBRES MAJORS


LLICÈNCIA D’OBRA MAJOR (M8)

Pròrroga del termini de la finalització de les obres

En que consisteix el tràmit?

Sol·licitud de llicència de pròrroga del termini de la finalització de les obres, en relació a una llicència anteriorment atorgada, si es sol·licita de manera justificada abans d’exhaurir-se els terminis establerts (art. 189.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).

Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona física o jurídica, titular de la llicència d’obra major anteriorment atorgada.

Impresos model

    - Instància de sol·licitud normalitzada. (M)

Requisits previs

    - Els instruments de planejament i gestió corresponents han d’estar aprovats definitivament.

    - En cas que la finca es trobi inclosa dins dels supòsits definits a l’art. 53 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, modificat segons l’art. 16 de la Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d’urbanisme, es podrà autoritzar, si escau, obres i usos provisionals. La sol·licitud de la llicència s’haurà de tramitar amb caràcter provisional.

    - Es recomana l’obtenció del corresponent informe d’aprofitament urbanístic.

    - La realització de la corresponent comunicació o sol·licitud de llicència, si hi ha activitat que ho requereixi.

Documentació que cal aportar

A. Documentació per acceptar a tràmit la sol·licitud:

    - 2 còpies de la instància de sol·licitud normalitzada, amb l’especificació de la superfície afectada per l’obra (m²) i el seu pressupost (€).

    - 1 fotocòpia del DNI, CIF o NIF del/a titular (original en vigor).

    - Fotografies de l’estat actual de l’obra.

    - Si l’obra ha estat iniciada, cal aportar un certificat amb el % de l’obra executada.

Normativa especifica

    - Ordenança fiscal núm.14 (taxes).

    - Ordenança fiscal núm. 5 (impost).

    - Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

    - Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme.

    - Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme.

    - Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost.

    - Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.

    - Altra legislació i normativa vigent, segons l’àmbit d’aplicació.

Preu

1. Taxes

    - Ordenança fiscal núm. 14, que regula la Taxa per Llicències Urbanístiques,  i Ordenança fiscal núm. 23 que regula la Taxa per activitats en el domini públic.

    - La quota a pagar s’obtindrà per aplicació dels drets fixats en l’annex d’aquestes ordenances, i es generarà en el moment de la presentació de la sol·licitud.

2. Impost

- No n’hi ha.

Organisme responsable

Departament de Llicències d’Obres

Observacions

    - La llicència urbanística caduca si en finir qualsevol dels terminis per a començar les obres o per acabar-les, o les pròrrogues corresponents, no s’han començat o no s’han acabat les obres (art. 189.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).

    - Les persones titulars d’una llicència urbanística tenen dret a obtenir una pròrroga tant del termini de començament com del termini d’acabament de les obres per la meitat del termini de què es tracti (art. 189.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).

    - Un cop finalitzades les obres, caldrà comunicar a l’ajuntament la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions amb la presentació de la certificació del facultatiu director que acrediti la data del finiment de les obres i del fet que aquestes s’han efectuat d’acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l’edificació està en condicions d’ésser utilitzada (art. 64.4 de la Llei 3/2012, el qual modifica l’art. 187 del text refós de la Llei d’urbanisme). El certificat final d’obres haurà d’anar visat pel col·legi professional corresponent.

Termini de resolució i sentit del silenci administratiu

La llicència s’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de dos mesos. Aquest termini començarà a comptar a partir del primer dia hàbil següent al de la presentació de la sol·licitud. No obstant això, quan prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l’informe preceptiu d’una altra administració pública, aquest còmput es veurà interromput durant el termini legalment establert per a l’emissió de l’informe. Així mateix, aquest còmput també restarà interromput durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències i es reprendrà un cop hagin estat esmenades.

La manca de resolució expressa en el termini esmentat permetrà al sol·licitant entendre estimada la seva sol·licitud de llicència per silenci administratiu, sempre i quan no s’adquireixin facultats urbanístiques que contravinguin la legislació urbanística o el planejament urbanístic o bé es transfereixin al sol·licitant o a tercers facultats relatives al domini públic o al servei públic.

Com es pot fer?

Presencialment

DEPARTAMENT DE GESTIÓ I CONTROL D'INGRESSOS DE DRET PÚBLIC Finestra nova

Teléfon: 934832813

Adreça: C/ Mar, 2-4 Bxs
Codi postal: 08911

Horari: De l'1/10 al 31/05 de dl a dv de 8:30 a 13:30h i dj de 16 a 18:30h. De 1/06 al 30/09 de dl a dv de 8:30 a 13:30 i dj de 16 a 18h. Agost dj tarda tancat.


Impresos i formularis