Reclamació per responsabilitat patrimonial
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

És l'instrument a través del qual els particulars resulten indemnitzats de tota lesió que pateixin en els seus béns i drets, llevat dels casos de força major, sempre que la lesió sigui conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics, que el dany sigui efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones, i que no tinguin el deure jurídic de suportar-lo d'acord amb la Llei.

 

Requisits:

Realitat objectiva del dany que ha de ser avaluat econòmicament i individualitzat en relació a una persona o grup de persones.

- El dany ha de ser antijurídic o el que és igual, la persona que pateix no ha d'estar obligada jurídicament a suportar-lo.

- Que la lesió sigui imputable a l'Administració a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics.

- Relació de causalitat entre el dany i el funcionament del servei públic, sigui aquest normal o anormal, en relació directa immediata i exclusiva de causa o efecte, sense la intervenció de circumstàncies estranyes que poguessin alterar el nexe causal.

- Que no s'hagi produït per força major.

- Que no hagi prescrit el dret a reclamar pel transcurs del temps que fixa la llei.

Qui ho pot sol·licitar: Qualsevol persona física o jurídica que hagi sofert un dany o perjudici derivat d’un funcionament normal o anormal de l’administració municipal, per sí mateixa o a través de representant degudament autoritzat/da.

Les persones que actuen en representació d'una altra, ja sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderaments de representació

Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest enllaç.
Terminis de presentació:

Un any, des que es va produir el fet o acte que motivi la indemnització o des de la manifestació del seu efecte lesiu.

Presentació:

Presencialment al Servei d’Atenció a la Ciutadania

Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

Gabinet Jurídic

Termini de resolució:

El termini màxim de resolució del procediment és de sis mesos. Transcorregut aquest termini sense rebre la notificació de la resolució, l'interessat podrà entendre desestimada la seva sol·licitud d'indemnització.
En el cas que es segueixi el procediment de tramitació simplificada previst a l'article 96.4 de la LPACAP, serà de 30 dies hàbils.

Efecte del silenci administratiu: Desestimatori
Recursos:

Contra la resolució es podrà interposar recurs potestatiu de reposició i recurs contenciós-administratiu.

Normativa bàsica:

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP)
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, articles 32 a 35 (LRJSP)

Informació addicional:

Els documents presentats com a prova i/o requerits posteriorment seran retornats una vegada siguin digitalitzats de forma segura.

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Reclamació (F0001)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació aportada
- Reclamació
- Document que acrediti la representació, si s'escau.
- Fotografies
- Informe mèdic, certificats de baixes / altes laborals, si s'escau.
- Informe policial, si s'escau.
- Relació de testimonis (dades identificatives i de contacte)
- Document justificatiu de l'import que es sol·licita com a indemnització
- Altres documents o informacions que s'estimin pertinent.