Proposta d'informe de disponibilitat i adequació de l'habitatge - Reagrupament familiar-
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: El reagrupament familiar és el procés que inicia una persona estrangera amb permís de residència per a reunir-se amb membres del seu nucli familiar bàsic (ascendents de més de 65 anys, descendents menors d’edat i cònjuges) que es troben en un país extracomunitari.
L'informe de disponibilitat i adequació de l'habitatge és preceptiu i serveix per acreditar l'adequació de la vivenda en el procés d'obtenció de l'autorització de residència per reagrupament familiar.
Qui ho pot sol·licitar: Qualsevol persona estrangera no comunitària major d’edat, empadronada a Badalona, que disposi d'una autorització de residència renovada o en procés de renovació, i vulgui sol·licitar el reagrupament dels seus familiars.
Excepcionalment, les persones que disposin d’un permís de residència inicial podran reagrupar els seus descendents menors d’edat si aquests porten empadronats al país més de dos anys i estan degudament escolaritzats.
Terminis de presentació: Durant tot l'any.
Presentació: -Presencialment, presentant la sol·licitud i la documentació requerida al Departament de Migracions
Adreça: Plaça Assemblea de Catalunya, 9-12 (08911 Badalona)
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 13.30 hores. Cal demanar cita prèvia a Cita prèvia
Òrgan gestor: Departament de Migracions
Termini de resolució: Els terminis varien en funció de la demanda del moment.
L'informe serà enviat al sol·licitant des de la Generalitat de Catalunya a través del correu electrònic i quan estigui llest el sol·licitant rebrà un missatge al seu número de mòbil.
Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei Orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
- Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la reforma mitjançant la Llei orgànica 2/2009.
- ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya.

Pagament de taxes:

El que estableix l'Ordenança Fiscal núm.13, epígraf 4 i 4.1

Informació addicional: Podeu ampliar la informació i/o descarregar el formulari clicant aquest enllaç https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Informe-dadequacio-de-lhabitatge?category=764b4b52-a82c-11e3-a972-000c29052e2c
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
- 1) Sol·licitud, model normalitzat
- 2) Original del NIE de la persona reagrupant
- 3) Original del passaport de la persona reagrupant vigent (només dels fulls on surten les dades personals, la fotografía i vigència)
Respecte a l'habitatge, si és propietari
- 4a-1) Original de l'escriptura de l'habitatge
- 4a-2) Original de l'últim rebut d'un subministrament
Respecte a l'habitatge, si és llogater
- 4b-1) Contracte de lloguer enregistrat i amb dipòsit de la fiança a l'Institut Català del Sòl (INCASÒL). Vigència del contracte superior a 12 mesos
- 4b-2) Original de l'últim rebut del lloguer pagat
- 4b-3) Original de l'últim rebut d'un subministrament
Altra document que fonamenti el dret d'ús de l'habitatge
- 5) Volant de convivència
- 6) Cèdula d'habitabilitat vigent de l'habitatge
- 7) Fotocòpia del passaport de cada persona que es vol reagrupar (només els fulls on surten les dades personals, la fotografia i la vigència del document)
- 8) Pagament de la taxa municipal i de la taxa de la Generalitat (es facilitaran en el moment de venir a fer el tràmit)