Baixa per defunció al padró municipal d'habitants
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: Donar de baixa la inscripció en el padró d’habitants d’una persona per defunció.
L’Ajuntament tramita les baixes al padró d’habitants corresponents a les defuncions comunicats mensualment per l’ Institut Nacional d’Estadística.
Qui ho pot sol·licitar: Qualsevol persona física major d'edat
Terminis de presentació:

Tot l'any.

Presentació:

Presencialment (sense cita prèvia):

Departament d’Atenció Ciutadana

Òrgan gestor: Departament de Població
Termini de resolució: Inmediat
Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
- Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a la execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.
- Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol).
- Reial decret 141/2024, de 6 de febrer, pel que es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1690/1986, de 11 de juliol.
- Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal
- Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.

- Resolucions del Consell d'Empadronament.

Pagament de taxes:

Gratuït

Informació addicional:

 

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Autorització tramits del Padró Municipal (F0205)

Autorizacion tramites del Padrón Municipal (F0204)

Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
- Certificat de defunció emès pel Registre Civil
- Autorització per a tràmits del padró municipal d’habitants (F0205)