BAIXA: Canvi de domicili padró municipal d'habitants
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Esta instáncia permite presentar una solicitud al Ayuntamiento o presentar un recuso contra cualquier actuación o decisión municipal.

Puede utilizar este trámite cuando no exista ningun tramite específico que se adapta a su necesidad

Qui ho pot sol·licitar:

Cualquier persona legitimada en función del objeto de la solicitud y que posea certificado electrónico reconocido.

Terminis de presentació:

Con carácter general la solicitud podrá presentarse en cualquier momento por medios electrónicos o presencialmente. En el caso de procedimientos administrativos específicos el plazo estará determinado por lo que se disponga en las bases o normas que lo regulen.

Presentació:

Conforme lo establecido por la Lei 39/2015, de procedimiento administrativo comun de las Administraciones Públicas, las persona jurídicas estan obligadas a relacionar-se electrónicamente con la Administración.

Òrgan gestor:

El que corresponda en función de la materia objeto de solicitud.

Termini de resolució:

El que corresponda en función de la normativa vigente aplicable al procedimiento administrativo objeto de la solicitud.

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Recursos:

Los que correspondan en función de la materia objeto de la solicitud.

Normativa bàsica:

Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.
Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos.
Ordenanza Municipal de Administración Electrónica, aprobada por el Ayuntamiento Pleno
Aquella aplicable en función del procedimiento objeto de la solicitud.

Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
- Full padronal complimentat amb les dades dels interessats i signat per totes les persones majors d'edat que sol·liciten l'empadronament.
a) Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant (Tots els documents seran originals i en vigor)
- Espanyols majors d'edat: DNI o passaport.
- Espanyols menors d'edat: Llibre de família o certificat de naixement.
- Espanyols menors d'edat, en el cas de majors de 14 anys: DNI o passaport.
- Estrangers majors d'edat: Targeta de residència o passaport. En el cas de nacionals de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtestein o Suïssa també serà vàlid el document d'identitat del país d'origen acompanyat del certificat del Registre Central d'Estrangers (NIE), cas de disposar-ne.
- Estrangers menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement, traduït legalment al català o castellà.
- Estrangers menors de 14 anys, targeta de residència o passaport si se'n disposa
- Estrangers majors de 14 anys: llibre de família o certificat de naixement
- Estrangers majors de 14 anys: targeta de residència o passaport o, en el cas de nacionals de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtestein o Suïssa, document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat del Registre Central d'Estrangers (NIE)
b) Documents específics per tràmits de menors
- A l'empadronament dels menors realitzat per només un dels progenitors, serà necessari la signatura del pare i la mare en el full padronal, o bé d'una autorització per escrit del progenitor que no realitza l'alta en el domicili.
- En els supòsits de separació, divorci, tutela, acolliment o adopció, s'haurà d'aportar la corresponent resolució judicial.
- En el cas que el/la menor s'empadroni en un domicili diferent al dels seus pares o representants legals, aquests hauran d'autoritzar l'empadronament (Autorització menors).
c) Documents acreditatius de la residència al domicili
- Escriptura de propietat de l'habitatge. La escriptura podrà ser substituïda per la còpia simple atorgada pel notari, sempre que l'antiguitat d'aquesta no sigui superior a sis mesos. També serà substituïble per la certificació o nota simple del Registre de la Propietat, sempre amb una antiguitat inferior a sis mesos. No serà necessari aportar la documentació abans indicada, quan les dades d'empadronament (adreça i persona propietària) siguin coincidents amb les dades de l'IBI que ja disposa la pròpia administració local.
- Contracte de lloguer, acompanyat d'algun dels documents següents: Rebut de pagament d'algun servei (aigua, electricitat o gas), o bé el document bancari que justifiqui el pagament d'aquest servei, o bé el justificant bancari del pagament del lloguer, o bé, tractant-se de lloguers recents, el document que justifiqui el pagament de la fiança. En aquests rebuts o justificants (vàlids quan siguin emesos per una entitat i tinguin una antiguitat inferior a tres mesos), hi haurà de constar el domicili i el nom de la persona que sol·licita l'empadronament o bé d'alguna altra persona empadronada en el domicili o que s'empadroni en el mateix tràmit.
- Contracte de subministrament d'algun servei de l'habitatge (aigua, electricitat o gas), acompanyat d'algun dels documents següents: Rebut de pagament d'algun servei (aigua, electricitat o gas), o bé el document bancari que justifiqui el pagament d'aquest servei, o bé el justificant bancari del pagament del lloguer, o bé, tractant-se de lloguers recents, el document que justifiqui el pagament de la fiança. En aquests rebuts o justificants (vàlids quan siguin emesos per una entitat i tinguin una antiguitat inferior a tres mesos), haurà de constar el domicili i el nom de la persona que sol·licita l'empadronament o bé d'alguna altra persona empadronada en el domicili o que s'empadroni en el mateix tràmit. Per a tots els casos, si la persona que sol·licita l'alta no és la titular de l'habitatge (propietari/a o llogater), o bé la persona titular del contracte de subministrament, el/la titular haurà d'autoritzar l'empadronament mitjançant la seva signatura en el full padronal. Haurà d'aportar la documentació de l'habitatge assenyalada als punts anteriors, segons sigui el cas, a més d'aportar l'original del seu document d'identitat.
- En el cas de domicili col·lectiu com ara residència de tercera edat, residència per a persones amb discapacitat o similar, Autorització de la Direcció del centre residencial, amb indicació del nom i adreça d'aquest.
- En el cas d'establiments com ara pensions o hotels, Autorització del titular de l'establiment amb indicació del nom, adreça i NIF de l'establiment