Canvi de titular a l'Impost sobre Béns Immobles (IBI)
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Aquest tràmit permet la Comunicació a l'Ajuntament del canvi de titular de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) quan s'ha fet una transmissió per compravenda, una concessió administrativa, una constitució d'usdefruit o d'un dret reial, sobre un bé immoble (un pis, local, plaça d’aparcament, traster, etc...).

El canvi del titular és efectiu des del moment què l'Ajuntament comprova les dades declarades. L’obligat a pagar el rebut de l'IBI és el propietari del bé immoble el dia 1 de gener, encara que s'hagi produït una transmissió posterior. El nou propietari haurà de pagar el rebut de l'impost a partir de l'any següent a la data d'adquisició.

Si sol·liciteu la domiciliació bancària pel pagament d'aquest tribut, la quota anual es fraccionarà en quatre terminis, sense cap increment. 

Per a què la domiciliació tingui efectes durant l'exercici, s'ha de sol·licitar abans del 28 de febrer.

Qui ho pot sol·licitar: Persones físiques, jurídiques i entitats de l’article 33 de la Llei General Tributària que hagin enviat o adquirit un bé immoble de naturalesa urbana o rústica en el municipi de Badalona.

Les persones que actuen en representació d'una altra, ja sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderaments de representació.

Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest enllaç.
Terminis de presentació:

Per a què la domiciliació tingui efectes durant l'exercici, s'ha de sol·licitar abans del 28 de febrer.

Presentació:

Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Tributària del Departament de Gestió i Control d'Ingressos de Dret Públic. 

Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

- Departament de Gestió i Control d'Ingressos

Efecte del silenci administratiu: Desestimatori
Recursos:

 

Normativa bàsica:

- Ordenança fiscal núm.1 reguladora de l'Impost sobre Béns Immobles.

- RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (BOE 09-03-2004).

- RDL 1/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari.

Pagament de taxes:

Gratuït

Informació addicional:

Per fer el tràmit presencialment cal demanar abans cita prèvia

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Sol·licitud (F0076)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
- Sol·licitud (Formulari F0076)
- Autorització i poders en cas de representació.
- Escriptura de propietat o títol acreditatiu de la transmissió: Escriptura de compravenda, escriptura d’herència, certificació o nota simple del Registre de la propietat actualitzada on consti la descripció completa del bé immoble, sentència ferma.
- Dades bancàries, en el cas de voler domiciliar el pagament de l’impost (còpia de la primera plana de la llibreta d’estalvis on consti el titular del compte bancari o qualsevol rebut domiciliat actual on consti el compte bancari)
Si el tràmit es realitza de forma presencial (amb cita prèvia)
- Fotocòpia del NIF/CIF dels nous titulars