Adquisició de béns mitjançant l'expropiació forçosa per ministeri de la llei
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Expropiació de finques destinades a sistemes públics i qualificades pel planejament vigent. La petició d'expropiació la formula el propietari afectat en el cas que, transcorreguts 5 anys des de l'aprovació del planejament que l'afecta, l'administració no hagi iniciat d'ofici el corresponent expedient d'expropiació forçosa.

Requisits previs
Els instruments de planejament corresponents han d'estar aprovats definitivament amb una anterioritat mínima de 5 anys.
L'expropiació per ministeri de la llei només la pot sol·licitar el titular de la finca afectada.

Qui ho pot sol·licitar: Qualsevol persona física o jurídica titular d’un bé afectat.

Les persones que actuen en representació d'una altra, ja sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderaments de representació

Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest enllaç.
Terminis de presentació:

Tot l'any.

Presentació:

Presencialment al Servei d’Atenció a la Ciutadania

Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

Departament de Gestió Urbanística

Termini de resolució:

L'administració té 2 anys per iniciar l'expedient. Transcorreguts 2 anys des de l'advertiment sense que l'administració hagi iniciat l'expedient, el titular pot presentar el seu full d'apreuament.
L'Ajuntament té 3 mesos per acceptar o rebutjar la valoració.
En cas que no hi hagi avinença, es remet l'expedient al Jurat d'Expropiació de Catalunya, que té 2 mesos per resoldre.

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 3/2012, de modificació del text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost i Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme.

Pagament de taxes:

Sense taxes

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Sol·licitud (F0001)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
- Sol·licitud (Formulari F0001)
- Nota simple de domini i estat de càrregues de la finca afectada, emès pel Registre de la Propietat.
- Autorització representació