Comunicació prèvia Centres de Culte
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Comunicació prèvia a l'inici d'activitats de centres de culte regulades per la Llei16/2009, del 22 de juliol, dels centres de culte i pel Decret 94/2010 que la desenvolupa, amb superfície inferior a 100 m2 i aforament inferior a 90 persones, presentada a l'Ajuntament, acompanyada de la documentació legalment preceptiva, per la que es posa en coneixement d'aquest que es procedirà a iniciar l'activitat, sota l'exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques, des de la data de la seva presentació, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que tingui atribuïdes l'Ajuntament.

Requisits previs:
La superfície de culte ha de ser inferior a 100 m2 i l'aforament inferior a 90 persones.

Qui ho pot sol·licitar:

Cualquier persona física o jurídica. 

Las personas que actúan en representación de un otra, ya sea física o jurídica, pueden acreditar su representación telemáticamente mediante el registro de apoderamientos de representación.

Acceder al registro de apoderamientos desde este enlace

Terminis de presentació:

Tot l'any.

Presentació:

Presencialment al Servei d’Atenció a la Ciutadania

Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

Departament de Llicències d'Activitats

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 16/2009, del 22 de juliol, dels centres de culte.
- Decret 94/2010, de 20 de juliol, de desplegament de la Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centre de culte.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.
- Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel que es va aprovar el Codi Tècnic de l'Edificació, i especialment el Document Bàsic SI de Seguretat en cas d'incendi i posteriors modificacions.
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
- Reglament electrotècnic de baixa tensió i instruccions tècniques complementàries.
- Normes urbanístiques i Ordenances Metropolitanes d'Edificació.
- Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.
- Decret 176/2009, de 10 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica, i se n'adapten els annexos.
- Ordenança reguladora de sorolls i vibracions de Badalona (BOP, 27/12/2011).
- L'Ordenança Municipal de Badalona, dels Espectacles, les Activitats Recreatives i els Establiments Públics (BOP. 23/11/2005).
- Ordenança fiscal núm.12.
- Altre normativa sectorial d'aplicació.

Pagament de taxes:

Ordenança Fiscal núm. 12 Taxa per la intervenció municipal en les activitats i instal·lacions

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
En els supòsits sotmesos al control preventiu de l'Administració de la Generalitat de l'annex 1 de la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis
- Si no es disposa de l'informe preceptiu favorable emès per la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments del Departament d'Interior de la Generalitat s'haurà d'aportar a l'Ajuntament, per duplicat, un projecte complert en matèria d'incendis, amb el contingut mínim establert a la pàgina web del Departament d'Interior de la Generalitat.
- Una vegada es disposi de l'informe preceptiu favorable esmentat emès per la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments del Departament d'Interior de la Generalitat s'haurà d'aportar el certificat d'acte de comprovació favorable expedit per una Entitat Col·laboradora de l'Administració d'acord amb l'article 25 d'aquesta llei.
Documentació que cal aportar
- Acreditació que l'església, la confessió o la comunitat religiosa està inscrita en el registre competent d'entitats religioses o certificació de l'autoritat eclesiàstica o religiosa competent.
- Declaració responsable de subscriure una assegurança de responsabilitat civil abans de l'inici de les activitats del centre de culte.
- 3 còpies del Projecte (signat pel sol·licitant/interessant), en el supòsit d'obres de nova planta o d'ampliació, reforma o rehabilitació d'edificacions o construccions preexistents, que inclogui tant les determinacions urbanístiques com les tècniques necessàries. Si d'acord amb la legislació el projecte no és preceptiu, cal aportar un plànol de distribució interior de l'immoble i una memòria descriptiva de les activitats a realitzar.
Si s'escau el projecte haurà de ser coincident amb el contingut de la llicència urbanística, que contingui la informació que es detalla en full adjunt (1) de la instància de sol·licitud.
- Previsió de l'aforament que l'activitat o activitats del centre de culte pot comportar.
- Llicència urbanística atorgada, o comunicació prèvia d'obres, o bé acreditació de no haver realitzat cap mena d'intervenció al local.
- Resguard acreditatiu d'haver efectuat el pagament de la taxa per la tramitació de l'expedient, d'acord amb allò que disposi la corresponent Ordenança fiscal (model normalitzat).
- 2 fotografies de la façana (visió globalitzada).
- En cas de no estar visat el certificat, acreditació del tècnic competent, s'haurà de fer mitjançant Declaració responsable que s'adjunta a la Instància de sol·licitud.
- Còpia de qualsevol altre permís, documentació (contracte de manteniment dels equips contraincendis...), certificació, butlletins d'instal·lació (baixa tensió, gas, aparells elevadors...), i homologacions, que siguin implícits a les instal·lacions i activitat comunicada, ja sigui en aplicació de normativa general o sectorial.
- En el cas de les activitats susceptibles de generar sorolls i/o vibracions incloses en els grups I, II i III i les activitats que, raonadament, l'Ajuntament consideri d'especial incidència acústica, de l'Annex 12 de l'Ordenança reguladora de sorolls i vibracions s'haurà d'aportar (si no s'ha fet ja amb la llicència urbanística sol·licitada o comunicació d'obres realitzada) un Estudi d'Impacte Acústic, amb memòria tècnica i plànols, redactat d'acord amb les prescripcions que li siguin objecte, contingudes a l'Annex 10 de l'esmentada ordenança. El tècnic redactor del projecte i, en cas que sigui diferent, el director de les obres, realitzarà/n una Declaració Responsable en la qual es compromet/en, sota la seva responsabilitat, que les mesures contemplades en l'Estudi d'Impacte Acústic són adequades i suficients per al compliment dels valors límit d'immissió que indica l'Ordenança reguladora de sorolls i vibracions, tant pel que fa als treballs d'execució de les obres com els del funcionament de l'activitat i les seves instal·lacions.
- Certificat expedit per una Entitat Ambiental de Control o equivalent que justifiqui que les mesures atenuadores projectades compleixen els requeriments establerts i que es compleixen, mitjançant mesuraments, els valors límit d'immissió que siguin d'aplicació tant en ambient exterior con interior.
- En el cas de donar-se alguna de les excepcions del paràgraf segon de l'article 16 de l'Ordenança dels Espectacles, les Activitats Recreatives i els Establiments Públics s'haurà d'aportar un certificat tècnic emès per un tècnic competent que certifiqui que es compleixen els mínims d'aïllament acústic i els màxims valors admesos d'immissió sonora indicant els valors obtinguts i les metodologies emprades, d'acord amb l'Annex I d'aquesta ordenança.
- Sol·licitud.