Autorització per a actuacions d'urgència
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Sol·licitud d'autorització per a la realització d'actuacions d'urgència.
Requisits previs
L'òrgan municipal competent haurà d'autoritzar, a instància de la persona interessada, la realització d'obres concretes urgents, quan la necessitat d'evitar danys a les persones o a les coses o la concurrència de força major impedeixin esperar la tramitació de la llicència.

Qui ho pot sol·licitar:

Cualquier persona física o jurídica o su representante legal.

Las personas que actúan en representación de un otra, ya sea física o jurídica, pueden acreditar su representación telemáticamente mediante el registro de apoderamientos de representación.

Acceder al registro de apoderamientos desde este enlace

Terminis de presentació:

Tot l'any

Presentació:

Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, els sol·licitants de llicències d’obres i les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

Departament de Llicències d'Obres

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'Ordenació de l'Edificació.
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme.
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost.
- Pla General Metropolità aprovat definitivament per la Corporació Metropolitana de Barcelona el 14.07.76 (BOP 19.07.76), modificació de les Normes Urbanístiques aprovada definitivament per la Comissió d'Urbanisme de Barcelona el 25 de juliol de 2008 (DOGC 06.08.2008) i modificació de les Ordenances Metropolitanes de l'Edificació aprovada definitivament pel Ple el 27.03.2007 (BOP 22.05.2007).
- Ordenança Municipal d'Obres Menors a Badalona aprovada pel Ple el 30 de juny de 2009 (BOPB 13.07.2009).
- Ordenança reguladora de sorolls i vibracions de Badalona aprovada pel Ple el 29 de novembre de 2011 (BOPB 27.12.11).
- Reial Decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició.
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus.
- Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC), es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
- Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.
- Altra legislació i normativa vigent, segons l'àmbit d'aplicació.

Pagament de taxes:

1. Taxes
Ordenança fiscal núm. 14, que regula la Taxa per Llicències Urbanístiques, i Ordenança fiscal núm. 23 que regula la Taxa per activitats en el domini públic.
La quota a pagar s'obtindrà per aplicació dels drets fixats en l'annex d'aquestes ordenances, i es generarà en el moment de la presentació de la sol·licitud.
2. Impost
Ordenança fiscal núm. 5 que regula l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
La realització de construccions, instal·lacions i obres està subjecte a pagament de l'impost sobre construccions i obres regulat a l'ordenança fiscal núm. 5.
L'import de l'ICIO serà el 4% del valor més gran que resulti de comparar el pressupost de l'obra amb la quota resultant d'aplicar els mòduls de valoració detallats a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5.

Informació addicional:

La sol·licitud es presentarà acompanyada de la documentació relacionada anteriorment, i es resoldrà dins les 24 hores següents.
L'autorització per actuacions d'urgència s'atorgarà, si escau, condicionada a la posterior sol·licitud, en el termini de 15 dies, de la llicència per a realitzar les obres corresponents.
Les anteriors determinacions s'estableixen sens perjudici de la potestat de l'Ajuntament de dictar ordres d'execució d'acord amb la normativa vigent.
Les actuacions que es portin a terme per raons d'urgència s'han d'executar sota direcció tècnica i sense demora.
En cas que la finca es trobi inclosa al Catàleg de Protecció del Patrimoni, cal sol·licitar la corresponent llicència d'obres menors.
En cas que la finca es trobi inclosa dins del Pla de millora urbana del nucli històric de Dalt de la Vila, la sol·licitud estarà subjecte a l'informe favorable de la Gerència Tècnica del Nucli Històric de Dalt de la Vila. Cal sol·licitar la corresponent llicència d'obres menors.
Per a col·locar contenidors i/o sacs, cal sol·licitar la corresponent llicència d'obres menors
La tanca de protecció durant l'execució de les obres i, en el seu cas, la bastida han d'estar contemplades a la memòria del projecte objecte de posterior llicència d'obres i a l'assumeix, i s'aportarà plànol de planta de l'ocupació de la vorera, art. 122 OM. Caldrà garantir els aspectes següents:
- S'ha de garantir un pas lliure mínim per a vianants de 0'90 m.
- Quan per les dimensions de la vorera s'hagi d'envair la calçada, no es podrà iniciar cap actuació mentre no es disposi de la corresponent llicència d'ocupació de via pública.

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Sol·licitud (F0001)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
A. Documentació mínima per acceptar la sol·licitud
- Sol·licitud (Formulari F0001)
- Memòria signada amb justificació de la urgència
- Fulls d'assumeixos d'urgència del tècnic/s competents de direcció d'obres i de permanència si escau. Si en aquests documents no hi constés el visat, caldrà aportar la declaració responsable del/ de la tècnic/a competent degudament complimentat.
- Fotografies