Sol·licitud de subvenció per al foment de la socialització dels llibres de text i material didàctic. (E3)
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Als efectes d’aquestes bases, s’utilitzarà l’expressió “projectes de socialització” fent referència tant a projectes de “socialització”, “ús cooperatiu”, i “reutilització” de llibres de text com del material didàctic que empren els alumnes de forma col·lectiva i els d’educació especial de forma adaptada.

L’objectiu prioritari d’aquest programa de subvencions és procurar a les famílies un estalvi econòmic que de retruc comporti la reducció de l’absentisme escolar, estimuli la participació de les famílies en la comunitat escolar, propiciï l’èxit escolar de l’alumnat, pal·liï situacions econòmiques i socials desfavorides, i redueixi el malbaratament de recursos.

Els requisits exigibles d’un projecte de socialització per poder optar a la present subvenció, seran:

a) És plurianual: hi ha una planificació de mecanismes de compra, conservació, reutilització i ús col·lectiu dels llibres i material, que abasta més d’un curs escolar.

b) Cerca un estalvi econòmic per a les famílies, bé sigui arribant a la gratuïtat total, o bé establint un sistema de quotes més assequible que la compra anual ex novo

c) Si no s’arriba a la gratuïtat total, incorpora mesures amb la intenció que cap alumne es quedi sense llibres per causa socioeconòmica.

Qui ho pot sol·licitar: Poden sol·licitar subvenció per al programa E3:
a) Les escoles públiques d'educació primària, i instituts públics d'ensenyament secundari ubicades a Badalona, representades pel respectiu Consell Escolar de Centre Escolar quina presidència recau en la direcció docent.
b) Les escoles concertades ubicades a Badalona, representades pels seus titulars.
c) Les associacions de pares/mares/familiars/tutors, i les seves federacions, que gestionin projectes de socialització en algun centre docent de Badalona.
Per a aquest programa només s'admetrà una sol·licitud de subvenció per a cada comunitat escolar, prevalent el registre d'entrada si s'escau.
Terminis de presentació: 31/08/2023 00:01:00 - 28/09/2023 23:59:00
Convocatòria publicada en el BOPB del 30/08/2023
20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el diari oficial
Presentació:

Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

Departament d'Educació i Escolarització

Efecte del silenci administratiu: Desestimatori
Recursos:

Es podrà presentar recurs de reposició en el registre general de l'Ajuntament, dins del termini d'un mes,  a comptar des del dia següent a la recepció de la notificació

També es podrà presentar recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, dins el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent a la recepció de la notificació, de conformitat amb els arts. 8 i 46 de la Llei 29/1998 del 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Normativa bàsica:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament que desenvolupa la Llei 38/2003

Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern

- RDL 2/2004, de 5 de març, per la qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals (TRLHL)

Bases d’execució del pressupost municipal vigent (BEP)

- Bases específiques que regiran l'atorgament de subvencions per part de l'Ajuntament de Badalona per concurrència competitiva durant l'any 2023

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Annex: Fitxa de projecte i pressupost (F0110)

Certificat Junta i acord autorització sol·licitud (F0111)

Declaració Llei Protecció del Menor (F0112)

Declaració vigència documentació (F0113)

Fitxa baremació E3 (F0122)

Sol·licitud de subvenció (F0109)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
- Sol·licitud subvenció (formulari F0109)
- Annexe: Fitxa de projecte i pressupost (formulari F0110)
- Previsió general de les activitats a fer durant l'any de la convocatòria i pressupost
- Memòria explicativa de les activitats realitzades per l'entitat durant l'any anterior.
- Comptes aprovades globals i, si s'escau, per programes, de l'últim exercici tancat.
- Declaració compliment de les obligacions de protecció jurídica del menor (formulari F0112)
- Declaració expressa de vigència de la documentació aportada a l'Ajuntament (formulari F0113)
- Fitxa baremació (E3) (formulari F0122)
- Certificat de dades bancaries
Si ja s'han demanat anteriorment subvencions
- Certificat de la composició de la Junta i acord autoritzant la sol·licitud de subvenció (veure formularis)
Si es demana subvenció per primera vegada
- Acta de composició de la Junta Directiva de l'entitat (formulari F0111)
Si s'ha signat la sol·licitud amb el sistema vàlid
- Acta de l'autorització i poders de qui signa la subvenció per a la seva petició.
La solicitud esta fuera de plazo