Inici
Mapa Web
Portal Web
Castellano
Informe d'esforç d'integració per arrelament social - I1
Tornar
datos de la subsección
Finalitat:
L’informe d’esforç d’integració per arrelament social es necessita per a tramitar una autorització de residència temporal per raó d’arrelament.
L’informe farà constar la participació en activitats formatives, coneixements sociolaborals i de valors; i el coneixement de les llengües oficials del lloc de residència, competències lingüístiques.
Qui ho pot sol·licitar:
Qualsevol persona estrangera no comunitària, major d’edat, empadronada a Badalona, que pugui acreditar la seva residència a Espanya durant més de 2 anys, i trobar-se en situació administrativa irregular.
Les persones que actuen en representació d’un altre, sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderament de representació.
Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest
enllaç.
Terminis de presentació:
Durant tot l'any.
Presentació:
Presencialment
: Presentant la sol·licitud i la documentació requerida al departament de Migracions, cal sol·licitar cita prèvia
Cita prèvia
Telemàticament
: mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta pàgina.
D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Òrgan gestor:
Departament de Migracions
Termini de resolució:
El termini màxim per trametre la proposta d’informe a la Generalitat és de 30 dies hàbils a
comptar des de la data d’entrada de tota la documentació necessària al registre general.
Efecte del silenci administratiu:
No procedeix
Normativa bàsica:
Reial decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei orgànica
4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració
social, després de la reforma mitjançant la Llei orgànica 2/2009
Instrucció SIMC/TSF/1/2017 per la qual s’estableixen els criteris generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya
Criteris d’instrucció dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya,
ref. 1/2025 i Annex al document de criteris d’instrucció dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya, ref. 1/2025
Pagament de taxes:
Gratuït
Informació addicional:
Sol·licitud d’informe
Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
Sol·licitud d'informe emplenat i signat
Original del passaport vigent o cèdula d’inscripció
Document que acrediti la residència continuada i ininterrompuda a Espanya durant 2 anys (volant d’empadronament històric o altres documents de prova vàlids legalment)
A partir del 20 de maig de 2025 i fins al 20 de maig de 2026 (tret que el Consell de Ministres decideixi ampliar aquest termini), les persones estrangeres a qui se’l hagi denegat o desestimat la seva sol·licitud de protecció internacional de manera ferma (via administrativa o judicial), podran demanar una autorització de residència per arrelament social. Per fer-ho, hauran d’haver estat en situació irregular a Espanya durant els 6 mesos previs a la sol·licitud d’autorització
Demostrar competència lingüística en les llengües oficials de la CA: català i castellà; o aportar certificat d’un mínim de 45 hores en català i castellà
Original de la documentació acreditativa de l'assistència a cursos de coneixement lingüístic. Caldrà acreditar una formació mínima de 45 hores de català i de castellà
Certificat d’assistència d’haver participat en activitats formatives, del coneixement respecte dels valors constitucionals
d’Espanya, estatutaris de Catalunya, i de la Unió Europea, dels drets humans, les llibertats públiques, la democràcia, la tolerància i la igualtat entre homes i dones
Tramitació Registre Electrònic
Seleccioni com desitja identificar-se:
Amb autofirma
Accés mitjançant VALID
Tramitació presencial