Informe d'adequació de l'habitage - IH
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:
L’informe d’adequació de l’habitatge es necessita per tramitar una autorització de residència per reagrupació familiar.

El reagrupament familiar és el procés que inicia una persona estrangera amb permís de residència per a poder portar de manera regular membres del seu nucli familiar bàsic. Cal que aquests es trobin i siguin nacionals d’un país extracomunitari.

Familiars que es poden reagrupar:

- Cònjuge, parella de fet inscrita en un registre públic o parella estable degudament provada  no registrada (sempre que no estiguin separats de fet o de dret) major de divuit anys.

- Fills o filles propis del sol·licitant o del cònjuge o parella (menors de divuit anys o majors amb discapacitat que requereixin suport o no siguin objectivament capaços de proveir les necessitats pròpies a causa del seu estat de salut; o major d’edat que hagi d’exercir la condició de cuidador de la persona reagrupant i aquest tingui reconegut algun dels graus de  dependència que preveu l’article 26 de la Llei 39/2006. En aquest cas només es pot reagrupar un fill  o filla).

- Ascendents en primer grau, o els del seu cònjuge o parella registrada o estable, quan estigui a càrrec seu, siguin majors de 65 anys i hi hagi raons que justifiquin la necessitat d’autoritzar la seva residència a Espanya.

- Persones representades legalment per la persona reagrupant.

L’informe valora si un habitatge és apte perquè una persona estrangera pugui viure amb els seus familiars directes extracomunitaris, així com per regularitzar els menors no nascuts a Espanya que ja convisquin a Catalunya amb els seus progenitors o representants legals.
Qui ho pot sol·licitar:
Persona extracomunitària amb autorització de residència renovada o en procés de renovació, que vol reagrupar familiars directes.
Pare, mare o tutor/a legal amb autorització de residència (encara que no estigui renovada), que vol sol·licitar una autorització de residència per als seus fills o tutelats menors d’edat o majors amb discapacitat.
Persona extracomunitària que ha modificat o vol modificar la seva targeta d’estudiant, i també vol modificar l’autorització d’estada dels familiars que conviuen amb ell.
Tutor/a legal amb certificat d’inscripció de ciutadà de la Unió Europea (UE)
Titular d’una targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea (UE)
Terminis de presentació: Durant tot l'any.
Presentació: Presencialment, Presentant la sol·licitud i la documentació requerida al departament de Migracions, cal sol·licitar cita prèvia

Telemàticament, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Òrgan gestor: Departament de Migracions
Termini de resolució:
El termini màxim per trametre la proposta d’informe a la Generalitat és de 30 dies hàbils a comptar des de la data d’entrada de tota la documentació necessària al registre general.
Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

Reial decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la reforma mitjançant la Llei orgànica 2/2009

Instrucció SIMC/TSF/1/2017 per la qual s’estableixen els criteris generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya

Criteris d’instrucció dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya, ref. 1/2025 i Annex al document de criteris d’instrucció dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya, ref. 1/2025.

Pagament de taxes:

Taxa Municipal i Taxa Autonòmica

Informació addicional: Sol·licitud d'informe
Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
Sol·licitud emplenada i signada per la persona sol·licitant amb declaració sobre les condicions de l’habitatge i les persones que hi viuen
Original del passaport o cèdula d’inscripció vigent
Original de la TIE vigent i renovada
No serà necessari si el menor a reagrupar ja està a territori espanyol
Volant de convivència
Original del títol que habilita per a l’ocupació de l’habitatge
(contracte de lloguer, títol de propietat, document de cessió d’ús, etc.)
Original de la cèdula d’habitabilitat
(en cas de no poder aportar la cèdula, s’admetrà de manera subsidiària els següents documents: Nota simple del registre de la propietat i darrer rebut de subministrament d’aigua i d’electricitat).
Fotocòpia del passaport de cada persona que es vol reagrupar
(només el full a on consten les dades personals i la foto)
Justificant de taxes pagades -municipal i autonòmica-