datos de la subsección
Finalitat:
|
Iniciar els tràmits per donar de baixa al padró municipal d’habitants d’aquelles persones que consten empadronades en un domicili en el qual no hi resideixen. La tramitació d’aquesta sol·licitud es durà a terme d’acord amb el que estableix l’article 72 del Reglament de Població de Demarcació Territorial de les Entitats Locals establert pel Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre i la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, en la qual es donarà audiència a la persona afectada per la sol·licitud de baixa
|
Qui ho pot sol·licitar:
|
La persona física titular de l’habitatge (propietari/arrendatari) o una persona major d’edat autoritzada pel titular de l’habitatge.
Quan el sol·licitant sigui l’arrendatari o persona autoritzada per aquest, és necessari que l’arrendatari consti
empadronat en el mateix domicili de la sol·licitud de la baixa.
|
Terminis de presentació:
|
Tot l'any.
|
Presentació:
|
Presencialment (amb cita prèvia)
. Departament d’Atenció Ciutadana
|
Òrgan gestor:
|
Departament de Població
|
Termini de resolució:
|
Temps mitjà de resolució: de 6 a 8 mesos
|
Efecte del silenci administratiu:
|
No procedeix
|
Normativa bàsica:
|
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
- Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a l’execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.
- Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol).
- Reial decret 141/2024, de 6 de febrer, pel qual es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1690/1986, de l’11 de juliol.
- Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, per la qual es disposa la publicació de la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la direcció general de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.
- Resolucions del Consell d'Empadronament.
|
Pagament de taxes:
|
Gratuït
|
Informació addicional:
|
Cita prèvia
|
Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
|
|
Documents a presentar:
|
- Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant
- Espanyols: DNI o passaport (original i en vigor)
- Estrangers: Targeta de residència o passaport
- En el cas de Nacionals de la UE, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (original i en vigor)
- Documentació de la vivenda que cal aportar
- Rebut de l'IBI o escriptura de propietat o còpia simple (per vivendes de compra recent) sempre que aquesta informació no consti en la base de dades de l'Ajuntament.
- Contracte de lloguer, acompanyat d’algun dels documents següents:
- Rebut o document bancari que justifiqui el pagament d’un servei de l’habitatge (aigua, electricitat, gas, telèfon fix).
Rebut o document bancari que justifiqui el pagament del lloguer de l’habitatge.
Justificant del pagament de la fiança, en cas de lloguers recents.
Aquests documents han de tenir una antiguitat inferior a 3 mesos.
- En cas que el sol·licitant no disposi de documentació de l'habitatge
- Haurà de presentar una instància genèrica fent constar a la seva petició que sol·licita que l’Ajuntament comprovi la identitat de les persones residents en el domicili en qüestió i, si escau, d'ofici s'iniciarà el corresponent expedient de baixa del padró municipal d’habitants.
- Documentació en cas d'autoritzar a una altra persona
- Autorització tràmits Padró d'Habitatge (F0204 - F0205)
- Document d'identitat original de la persona autoritzada.
- Fotocòpia del document d'identitat de la persona que autoritza.
|