datos de la subsección
Finalitat:
|
Inscriure al padró municipal d’habitants el nou domicili per a aquelles persones que ja consten inscrites al padró d’habitants de Badalona.
En el cas que no es pugui acreditar la titularitat de l’habitatge o es sol·liciti l’empadronament en un local, s’haurà de presentar a les oficines de l’Ajuntament, una sol·licitud de comprovació de residència per tramitar el canvi de domicili al padró d’habitants. L’Ajuntament atendrà la sol·licitud d’acord amb l’establert a la resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
Aquelles persones que consten empadronades en un domicili del municipi, però actualment no disposin d’un domicili fix, hauran d’adreçar-se a l’equip d’atenció de persones sense sostre (EDAPS) de l’Ajuntament de Badalona. L’equip d’Atenció a les persones sense sostre, si és procedent, emetrà l’informe de Coneixement de Residència, amb el qual, juntament amb la documentació acreditativa de la identitat dels sol·licitants, podran tramitar l’empadronament.
|
Qui ho pot sol·licitar:
|
Les persones majors d’edat interessades.
Qualsevol altra persona física major d’edat, amb l’autorització expressa de les persones interessades.
Quan el sol·licitant sigui l’arrendatari o persona autoritzada per aquest, és necessari que l’arrendatari consti empadronat en el mateix domicili que el de la sol·licitud.
El canvi de domicili dels menors d’edat, el realitzaran els pares que tinguin la guarda i custòdia o el representant legal degudament acreditat.
En el cas de l'empadronament de persones tutelades, en acollida o en adopció, el tràmit el realitzarà el seu representant legal acreditat amb la corresponent resolució judicial o administrativa.
En el cas de persones amb discapacitat, quan excepcionalment, s’hagi de nomenar un representant judicial, aquest haurà d’acreditar la representació mitjançant autorització o resolució judicial.
|
Terminis de presentació:
|
Tot l'any.
|
Presentació:
|
Presencialment (amb cita prèvia):
• Departament d’Atenció al Ciutadà
|
Òrgan gestor:
|
Departament de Població
|
Termini de resolució:
|
Immediat a partir de la presentació de la documentació requerida.
|
Efecte del silenci administratiu:
|
No procedeix . Procedeix en el casos establerts a l’apartat 1.13 de la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, per la qual es disposa la publicació de la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local.
|
Normativa bàsica:
|
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.- Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a la execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.- Reial decret 141/2024, de 6 de febrer, pel que es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1690/1986, de 11 de juliol.- Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Resolucions del Consell d'Empadronament.
|
Pagament de taxes:
|
Gratuït
|
Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
|
|
Documents a presentar:
|
- Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant major d’edat
- Espanyols: DNI o passaport
- Estrangers majors d'edat: Targeta de residència o passaport.
- En el cas de Nacionals dels estats membre de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (NIE).
- Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant menor d’edat
- Espanyols menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement
- Espanyols majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement i DNI o passaport.
- Estrangers menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà), targeta de residència o passaport si se'n disposa.
- Estrangers majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català) i targeta de residència o passaport.
- En el cas de nacionals dels estats membres de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (NIE).
- Documents específics per l’empadronament de menors
- DNI/NIE/Passaport dels pares que tinguin la guarda i custòdia o dels seus representants legals.
- A. Empadronament ambdós progenitors
- Consentiment d’ambdós progenitors (F0212)
- B. Empadronament amb un sol progenitor amb el consentiment d’ambdós o autorització judicial
- Consentiment de ambdós progenitors (F0212)
- O resolució judicial de pèrdua de pàtria potestat d’un dels progenitors
- O autorització judicial per empadronar
- C. Empadronament amb un sol progenitor quan NO hi ha consentiment d’ambdós ni autorització Judicial
- 1) No existeix resolució judicial de guarda i custòdia:
- Declaració responsable (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
- 2) Existeix resolució judicial de guarda i custòdia en exclusiva al progenitor que fa el tràmit
- Resolució judicial que acrediti la guàrdia i custodia en exclusiva al progenitor que fa el tràmit.
- Declaració responsable (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
- D. Empadronament quan existeix resolució judicial de guarda i custòdia compartida
- Resolució relativa a la guarda i custòdia compartida, sempre que indiqui el lloc d’empadronament.
- O consentiment de ambdós progenitors (F0212).
- O nova resolució que es pronuncii sobre el lloc d’empadronament.
- E. Empadronament de menors en domicili diferent als progenitors
- 1) La guàrdia i custòdia l’ostenten ambdós progenitors
- Existeix resolució judicial que es pronuncia sobre guarda i custòdia compartida
- Consentiment de ambdós progenitors (F0212).
- O resolució judicial que es pronunciï sobre el lloc d’empadronament.
- No existeix resolució judicial que es pronunciï sobre guarda i custòdia:
- Consentiment de ambdós progenitors (F0212).
- O autorització d’un progenitor (F0202)
- Junt amb la declaració responsable del progenitor (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
- 2) Guàrdia i custòdia està atribuïda en exclusiva a un dels progenitors
- Consentiment de ambdós progenitors (F0212).
- O la Resolució judicial que acrediti la guarda i custodia en exclusiva al progenitor que autoritza el tràmit
- L’autorització del progenitor (F0202) junt amb la declaració responsable del progenitor (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
- Documentació de l‘habitatge (original):
- Rebut de l’IBI o escriptura de propietat o còpia simple de l’escriptura de propietat
- A nom de la persona que s’empadrona o que autoritza l’empadronament, sempre que aquesta informació no consti a la base de dades que disposa l’Ajuntament.
- Contracte de lloguer, a nom de la persona que s’empadrona o que autoritza l’empadronament, acompanyat d’algun dels documents següents:
- • Rebut o document bancari que justifiqui el pagament d’un servei de l’habitatge (aigua, electricitat, gas, telèfon fix).
• Rebut o document bancari que justifiqui el pagament del lloguer de l’habitatge.
• Justificant del pagament de la fiança, en cas de lloguers recents.
Aquests documents han de tenir una antiguitat inferior a 3 mesos.
- Documentació en cas d’autoritzar a una altre persona
- Autorització per tramitar alta/canvi de domicili al padró d’habitants (F0212)
- Document d’identitat original de la persona autoritzada.
- Fotocòpia del document d’identitat de les persones que autoritzen.
- Documentació en cas d’autorització del titular de l’habitatge (no presencial)
- Autorització d’empadronament del titular de l’habitatge (F0208)
- Fotocòpia del document d’identitat del titular de l’habitatge.
|