Confirmació de residència dels estrangers que no tenen l'obligació de renovar la inscripció padronal
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: Sol·licitud per confirmar la inscripció al padró d’habitants de les persones estrangeres nacionals d’un Estat de la Unió Europea i dels Estats part de l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu, així com les que, sense pertanyar a aquests països, tenen targeta de residència de règim comunitari (familiars de comunitaris) i aquelles que tenen autorització de residència de llarga durada (estrangers que no tenen la obligació de renovar la inscripció padronal)
L’Ajuntament enviarà una comunicació per correu ordinari (confirmació de residència), a totes les persones que han de realitzar la confirmació de la seva inscripció padronal, d’acord amb el següents supòsits:
a) No figuren inscrits en el Registre Central Estrangers i l’últim moviment padronal fa més de 2 anys.
b) Tenen la targeta de residència expedida fa més de 5 anys i l’últim moviment padronal fa més de 5 anys.
c) Tenen el Certificat de comunitari expedit fa més de 5 anys i l’últim moviment padronal fa més de 5 anys.
D’acord amb la normativa vigent, l’Ajuntament procedirà a iniciar un expedient de baixa d’ofici per inclusió indeguda en el padró d’habitants a aquelles persones que no hagin confirmat la seva inscripció padronal.
Qui ho pot sol·licitar: Les persones estrangeres que hagin rebut la comunicació de l’Ajuntament informant-los de la necessitat de confirmar la seva inscripció padronal o una persona autoritzada aportant el formulari d’autorització per tràmits del padró d’habitants.
La confirmació de residència del menors d’edat la realitzaran els pares que tinguin la guarda i custòdia o els seus representants legals degudament acreditats.
Terminis de presentació:

Tot l'any

Presentació:

Presencialment (sense cita prèvia):

Departament d’Atenció Ciutadana

Òrgan gestor: Departament Població
Termini de resolució:

Immediat a partir de la presentació de la documentació que correspongui.

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

- Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a l’execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.

- Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol).

- Reial decret 141/2024, de 6 de febrer, pel qual es modifica el Reglament de població i demarcació territorial
de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1690/1986, de l’11 de juliol.

- Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, per la qual es disposa la publicació de la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.

- Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la direcció general de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.

- Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.

- Resolucions del Consell d'Empadronament.

Pagament de taxes:

Gratuït

Informació addicional:

 

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Autorització tràmits Padró d'Habitants (F0205)

Autorización trámites Padrón Habitantes (F0204)

Documents a presentar:
Documentació a aportar
Comunicació (Confirmació de residència) enviada per l’Ajuntament per correu ordinari
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant major d'edat (original i en vigor)
Targeta de residència o passaport
En el cas de Nacionals de l’Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (NIE) (original i en vigor)
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant menor d'edat (originals i en vigor)
Menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà).
Majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà) i targeta de residència o passaport.
En el cas de nacionals dels Estats membre de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (NIE).
Altres documents específics per a menors d'edat (original i en vigor)
Document d’identitat dels pares que ostentin la guarda i custòdia o dels seus representants legals
Documentació en cas d'autoritzar una altra persona
Formulari d'Autorització per a tràmits del padró d'habitants (F0204 - F0205)
Document d’identitat original de la persona autoritzada.
Fotocòpia del document d'identitat de les persones que autoritzen