Canvi de titular a l'Impost sobre Béns Immobles (IBI)
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Aquest tràmit permet la Comunicació a l'Ajuntament del canvi de titular de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) quan s'ha fet una transmissió per compravenda, una concessió administrativa, una constitució d'usdefruit o d'un dret reial, sobre un bé immoble (un pis, local, plaça d’aparcament, traster, etc...).

El canvi del titular és efectiu des del moment què l'Ajuntament comprova les dades declarades. L’obligat a pagar el rebut de l'IBI és el propietari del bé immoble el dia 1 de gener, encara que s'hagi produït una transmissió posterior. El nou propietari haurà de pagar el rebut de l'impost a partir de l'any següent a la data d'adquisició.

Si sol·liciteu la domiciliació bancària pel pagament d'aquest tribut, la quota anual es fraccionarà en quatre terminis, sense cap increment. 

Per a què la domiciliació tingui efectes durant l'exercici, s'ha de sol·licitar abans del 28 de febrer.

Qui ho pot sol·licitar: Persones físiques, jurídiques i entitats de l’article 33 de la Llei General Tributària que hagin enviat o adquirit un bé immoble de naturalesa urbana o rústica en el municipi de Badalona.

Les persones que actuen en representació d'una altra, ja sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d’apoderaments de representació.

Accedir al registre d’apoderaments des d’aquest enllaç.
Terminis de presentació:

Per a què la domiciliació tingui efectes durant l'exercici, s'ha de sol·licitar abans del 28 de febrer.

Presentació:

Presencialment: a l'Oficina d'Atenció Tributària del Departament de Gestió i Control d'Ingressos de Dret Públic. Per evitar esperes, es recomana demanar cita prèvia per la web o trucant al telèfon 934832813

Telemàticament, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

- Departament de Gestió i Control d'Ingressos

Efecte del silenci administratiu: Desestimatori
Recursos:

 

Normativa bàsica:

- Ordenança fiscal núm.1 reguladora de l'Impost sobre Béns Immobles.

- RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (BOE 09-03-2004).

- RDL 1/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari.

Pagament de taxes:

Gratuït

Informació addicional:

Per fer el tràmit presencialment cal demanar abans cita prèvia

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Sol·licitud (F0076)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
Sol·licitud (Formulari F0076)
Autorització i poders en cas de representació.
Escriptura de propietat o títol acreditatiu de la transmissió:
Escriptura de compravenda, escriptura d’herència, certificació o nota simple del Registre de la propietat actualitzada on consti la descripció completa del bé immoble, sentència ferma.
Dades bancàries, en el cas de voler domiciliar el pagament de l’impost (còpia de la primera plana de la llibreta d’estalvis on consti el titular del compte bancari o qualsevol rebut domiciliat actual on consti el compte bancari
Dades bancàries, en el cas de voler domiciliar el pagament de l’impost (còpia de la primera plana de la llibreta d’estalvis on consti el titular del compte bancari o qualsevol rebut domiciliat actual on consti el compte bancari)
Si el tràmit es realitza de forma presencial (amb cita prèvia)
Fotocòpia del NIF/CIF dels nous titulars