datos de la subsección
Finalitat:
|
És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses interessades en l'obertura d'un establiment no permanent desmuntable, han de posar en coneixement de l'ajuntament els requisits o elements relatius a l'obertura d'un establiment d'aquest tipus on es preveu celebrar espectacles públics o activitats recreatives. Se sotmeten a aquest règim els locals o les construccions conformats per estructures desmuntables o per instal·lacions fixes portàtils, constituïdes per mòduls o elements metàl·lics, de fusta o qualsevol altre material que permeti operacions de muntatge, desmuntatge o trasllat, amb caràcter itinerant o sense. Poden ser coberts totalment o parcialment, i oberts o tancats (annex I punt VI.1.b) del Decret 112/2010, de 31 d'agost).
Requisits previs Haver obtingut l'autorització per a l'ocupació del domini públic on es volen ubicar les instal·lacions no permanents desmuntables, si és el cas. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
|
Qui ho pot sol·licitar:
|
La persona física o jurídica que vulgui obrir un establiment, local o construcció no permanent desmuntable, per a realitzar espectacles públics o activitats recreatives.
Les persones que actuïn en representació d'un altra, ja sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d'apoderaments de representació.
Accedir al registre d'apoderaments des d'aquest enllaç
|
Terminis de presentació:
|
Es pot presentar en qualsevol moment.
|
Presentació:
|
Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.
D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Termini de resolució:
|
Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l'activitat, l'Ajuntament la inscriurà al Registre municipal d'activitats. A l'esmentat Registre hi constarà que l'activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.
|
Efecte del silenci administratiu:
|
No procedeix
|
Recursos:
|
Vies de reclamació ordinàries del procediment administratiu.
|
Normativa bàsica:
|
- Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives. - Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives. - Ordenança municipal d'intervenció en espectacles públics i activitats recreatives.
|
Pagament de taxes:
|
La taxa que estableixi l'ordenança fiscal.
|
Informació addicional:
|
Les comunicacions presentades d'acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament. La presentació de la comunicació faculta l'Ajuntament per a verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.
Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades i documents aportats junt amb la comunicació prèvia, detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, elevarà proposta a l'òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada, dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efectes la comunicació prèvia presentada per no adequar-se a la legalitat.
Tractant-se d'activitats en establiments no permanents desmuntables caldrà obtenir acta de control inicial favorable dels serveis tècnics municipals o d'una Entitat Col·laboradora de l'Administració (ECA) que acrediti la inspecció del muntatge i la comprovació del seu funcionament.
En el cas d'instal·lacions de fires d'atraccions, s'ha de presentar al personal tècnic o de l'ECA que exerceixi el control inicial els manuals d'instruccions i les certificacions tècniques específiques corresponents als muntatges.
|
Documents a presentar:
|
- Documentació que cal aportar
- Comunicació prèvia d'acord amb el model normalitzat, acompanyada de la documentació que es detalla en aquest punt.
- Declaració responsable del fet que l'establiment o l'activitat compleix els requisits establerts per l'Ordenança i la normativa vigent d'aplicació.
- Autorització per a l'ocupació del domini públic on es volen ubicar les instal·lacions no permanents desmuntables.
- Declaració responsable de la persona titular de la disponibilitat de la finca, si és el cas.
- Informe i certificació de la Generalitat en matèria d'incendis, d'acord amb el que disposa l'article 23 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
- Autorització d'abocament a la llera pública o al mar, si és el cas.
- Declaració responsable de la contractació d'una d'assegurança de responsabilitat civil que cobreixi el risc i en la qual es faci constar les quanties contractades, acompanyada del rebut vigent, d'acord amb el Decret 112/2010, 31 d'agost (article 83).
- Declaració responsable de la contractació d'una d'assegurança de responsabilitat civil que cobreixi el risc i en la qual es faci constar les quanties contractades, acompanyada del rebut vigent, d'acord amb el Decret 112/2010, de 31 d'agost (article 83).
|