Finalitat:
|
És el règim d'intervenció a través del qual la persona o empresa que vol realitzar un espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari ho posa en coneixement de l'Ajuntament i acompanya la documentació que acredita el compliment dels requisits que exigeix la normativa aplicable.
Se sotmeten a aquest règim els espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari següents: - Els que es duen a terme amb motiu de festes o revetlles populars. - Els que siguin d'interès artístic o cultural amb un aforament reduït de menys de 150 per-sones, en el cas que es duguin a terme ocasionalment en espais oberts al públic o en qualsevol tipus d'establiment de concurrència pública. - Les actuacions en directe en establiments inclosos en el catàleg del Decret 112/2010, del 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives i en l'annex I de l'Ordenança d'intervenció municipal.
Requisits previs
1. Sol·licitar prèviament o simultàniament l'autorització d'utilització o aprofitament de béns de domini públic quan calgui. 2. Haver pagat la corresponent taxa associada a aquest tràmit. 3. Presentar el pla d'autoprotecció a través del Registre electrònic de plans d'autoprotecció - Hermes, si cal, d'acord amb el que disposa el Decret 82/2010, i haver-lo implantat abans de l'inici de l'activitat, en els casos següents: - Que l'activitat es trobi inclosa a l'annex I del Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes. - Que l'activitat es realitzi en un centre, establiment, instal·lació o dependència que disposi d'autorització per a una activitat diferent de la que es pretén realitzar.
|
Qui ho pot sol·licitar:
|
La persona física o jurídica que vol dur a terme l'espectacle públic o l'activitat recreativa extraordinària o el seu representant legal.
Les persones que actuïn en representació d'un altra, ja sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d'apoderaments de representació.
Accedir al registre d'apoderaments des d'aquest enllaç
|
Terminis de presentació:
|
Durant tot l'any.
|
Presentació:
|
Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.
D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Òrgan gestor:
|
Departament de Llicències d'Activitats
|
Termini de resolució:
|
No hi ha resolució.
|
Efecte del silenci administratiu:
|
No procedeix. Vies de reclamació ordinàries del procediment administratiu.
|
Recursos:
|
Vies de reclamació ordinàries del procediment administratiu.
|
Normativa bàsica:
|
- Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives. - Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives. - Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives.
|
Pagament de taxes:
|
La taxa que estableixi l'ordenança fiscal.
|
Informació addicional:
|
Segons si és o no competent, caldrà que l'Ajuntament emeti o sol·liciti un informe de conformitat de l'activitat proposada en matèria de seguretat ciutadana i trànsit si l'activitat afecta aquests àmbits.
Quan el servei tècnic municipal comprovi les dades consignades a la comunicació prèvia i detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.
Si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial, el servei tècnic municipal elevarà proposta a l'òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada, dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efecte la comunicació prèvia.
La memòria de l'activitat ha d'estar a disposició de qualsevol inspecció posterior.
|
Documents a presentar:
|
- Documentació que cal aportar
- Comunicació prèvia d'acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable.
- Una memòria amb el contingut mínim següent:
- Una memoria con el contenido mínimo siguiente:
- Identificación del tipo de espectáculo público o actividad recreativa de carácter extraordinario.
- Fecha o fechas y horario previsto para la realización.
- Nombre, apellidos, dirección y teléfonos de, como mínimo, dos personas responsables de la organización.
- Descripción breve del espectáculo o actividad y del número máximo de personas que previsiblemente asistirán o participarán en su realización con indicación de los servicios o prestaciones que se les ofrecerán.
- Indicación de las medidas adoptadas, incluidas en la contratación del personal de seguridad privada y de control de acceso, y de les que convendría adoptar por parte de lps servicios municipales afectados, para prevenir riesgos para la salud y la seguridad y para prevenir inconvenientes o molestias a terceras persones interesadas, en materia de ruidos y tránsito.
- Identificación de la persona o personas titulares del establecimiento, recinto o espacio abierto, en caso que no sea la misma persona promotora o organizadora, y documento que exprese su conformidad con el espectáculo público o actividad recreativa proyectada. - En prevenció i seguretat en matèria d'incendis, cal acompanyar l'informe de la Generalitat, d'acord amb el que disposa l'article 23 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
- Còpia de l'autorització (o de la sol·licitud si encara no s'ha resolt), per a l'ocupació del domini públic, si cal i aquell pertany a una administració diferent de l'Ajuntament.
|