Llicència Ambiental municipal (Annex II)
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:

Estan sotmeses al règim de llicència ambiental municipal les activitats ubicades en un mateix centre o en un mateix establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars, que es relacionen a l'annex II de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantades com per a tota modificació substancial que s'hi pretengui realitzar un cop autoritzades.

Aquestes activitats se subdivideixen en:

1) Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d'impacte ambiental. Aquestes activitats són les que en l'epígraf corresponent a l'annex II de la LPCAA es determina específicament la necessitat d'aquest procés (Codis 11.1 i 11.2).

2) Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a avaluació d'impacte ambiental simplificada: Aquestes activitats són les que es troben en algun d'aquests supòsits:

- En l'epígraf corresponent a l'annex II de la LPCAA es determina específicament la necessitat d'aquest procés. (Codi 7.9.sempre que a la instal·lació es donin, d'una manera simultània, les circumstàncies següents: a) que estigui situada fora de polígons industrials, b) que estigui situada a menys de 500 m d'una zona residencial, c) que ocupi una superfície d'almenys 1 hectàrea)
- Estan ubicades en espais naturals de protecció especial (PEIN, Xarxa Natura; zones humides conveni Ramsar, altres).

3) Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre's a cap procés d'avaluació d'impacte ambiental.

També està subjecta a llicència ambiental la modificació substancial de qualsevol activitat de l'annex II de la LPCAA, amb els mateixos procediments, documentació i requisits que els establerts per al seu atorgament.

Requisits previs
1) Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
2) De forma opcional, l'interessat pot adreçar-se a l'Ajuntament per:
a) Rebre informació sobre els requisits que ha de complir la sol·licitud i obtenir els formularis a complimentar.
b) Sol·licitar informe urbanístic respecte de la compatibilitat de l'activitat prevista amb el planejament urbanístic.
3) Quan per a la implantació de l'activitat sigui necessari efectuar obres subjectes a llicència, el peticionari de la llicència ambiental pot sol·licitar la preceptiva llicència d'obres de forma simultània amb aquesta llicència, o bé esperar que li sigui atorgada o denegada la llicència ambiental, i després demanar la d'obres.

Qui ho pot sol·licitar: Les persones físiques o jurídiques que vulguin exercir una o varies activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.

Les persones que actuïn en representació d'un altra, ja sigui física o jurídica, poden acreditar-ne la representació telemàticament mitjançant el registre d'apoderaments de representació.

Accedir al registre d'apoderaments des d'aquest enllaç
Terminis de presentació:

Es pot presentar en qualsevol moment.

Presentació:

Tramitació electrònica, mitjançant el formulari electrònic disponible en aquesta mateixa pàgina.

D'acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que estableix l'article 10.3 de l'Ordenança d'Administració Electrònica, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Òrgan gestor:

Departament de Llicències d'Activitats

Termini de resolució:

La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.

 

Efecte del silenci administratiu: Desestimatori. La no resolució i notificació en el termini de sis mesos, comporta la desestimació de la sol·licitud de llicència i permet a la persona interessada interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent.
Recursos:

Vies de reclamació ordinàries del procediment administratiu.

Normativa bàsica:

Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i normatives sectorials.
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis, en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
- Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

Pagament de taxes:

La taxa que estableixi l'ordenança fiscal.

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
Sol·licitud de llicència ambiental d'acord amb el model normalitzat.
Projecte bàsic amb estudi ambiental, signat pel personal tècnic competent amb el contingut assenyalat a l'Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública.
Projecte bàsic amb estudi ambiental, signat pel personal tècnic competent amb el contingut assenyalat a l'Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública.
Si l'interessat no ha sol·licitat informe urbanístic abans de sol·licitar la llicència ambiental, el projecte haurà d'incorporar de manera diferenciada la informació següent:
a) Plànol d'emplaçament de l'activitat projectada que permeti la identificació de la finca.
b) Explicació sintètica de l'activitat projectada que detalli la seva naturalesa i característiques principals.
c) Necessitats d'ús i aprofitament del sòl i del subsòl.
d) Requeriments respecte la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics municipals que exigeixi l'activitat.
e) En els casos d'activitats que, tot i que no estan incloses en la legislació d'accidents greus projecten tenir alguna de les substàncies químiques o categoria de substàncies tòxiques o molt tòxiques, de conformitat amb els llindars que s'estableixen a la normativa de seguretat industrial, s'ha d'aportar la normativa que determina aquesta legislació.
Estudi geològic de les característiques del sòl en el qual s'emplaça l'activitat projectada, sempre que la normativa específica aplicable defineixi aquesta activitat com a potencialment contaminant del sòl.
Estudi d'impacte ambiental o document ambiental segons si l'activitat s'ha de sotmetre a avaluació d'im-pacte ambiental ordinària o simplificada.
Document acreditatiu de la designació de la persona que assumirà la responsabilitat tècnica de l'execució del projecte i que expedirà la certificació acreditativa de l'adequació de l'activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada.
Amb caràcter voluntari, s'ha d'indicar el sistema i procediment per a la verificació del funcionament dels autocontrols de l'activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació del tècnic.
Amb caràcter voluntari, s'ha d'indicar el sistema i procediment per a la verificació del funcionament dels autocontrols de l'activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació del tècnic o de la tècnica amb qualificació adequada responsable de la seva aplicació.
Documentació preceptiva en matèria d'incendis d'acord amb la Llei 3/2010, del 18 de febrer, i la norma-tiva sectorial aplicable o Ordre del Conseller competent en la matèria.
En el cas d'activitats ramaderes, pla de gestió de les dejeccions ramaderes, amb les condicions i contin-guts determinats en la normativa d'aplicació.
Qualsevol altra documentació que sigui exigible per la legislació ambiental aplicable a l'activitat.
En cas d'actuar com a representant legal, declarar la representació amb la qual s'actua.
Declaració, si cal, de les dades contingudes en el projecte que, segons la persona sololicitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s'empara.
Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si és un establiment afectat pel Reial Decret Llei 191/2011 (Aquesta es presentarà quan s'iniciï l'activitat).