Baixa per canvi de residència al padró municipal d'habitants
Tornar

datos de la subsección
Finalitat:
Cursar la baixa al padró municipal d’habitants produïda per l’empadronament en un altre municipi o país.

No és necessari sol·licitar la baixa per canvi de residència a un altre municipi. Aquest tràmit, el portarà a terme l’Ajuntament de Badalona, quan rebi la comunicació de l’Institut Nacional d’Estadística, del moviment padronal d’alta en el municipi de destí.

Tampoc és necessari sol·licitar la baixa del padró d’habitants quan els ciutadans espanyols traslladen la seva residència a l’estranger. En aquest cas, hauran de donar-se d’alta en el Registre de Matrícula de l’Oficina o Secció Consular, per tal que aquesta, a traves de l’Institut Nacional d’Estadística, comuniqui el moviment padronal de alta al municipi de procedència.

No obstant, els ciutadans estrangers que traslladen la seva residència a l’estranger, han de sol·licitar la baixa per canvi de residencia a l’Ajuntament on consten empadronats.
Qui ho pot sol·licitar:
Les persones estrangeres, majors d’edat, que traslladen la seva residència a l’estranger.

Les sol·licituds dels menors d’edat, la realitzaran els pares que tinguin la guarda i custòdia o el representant legal degudament acreditat.

Qualsevol altra persona física major d’edat, amb l’autorització expressa de la persona estrangera que traslladi la seva residència a l’estranger.
Terminis de presentació: Tot l’any
Presentació: Presencialment (sense cita prèvia):

Departament d’Atenció Ciutadana
Òrgan gestor: Departament de Població
Termini de resolució: Immediat a partir de la presentació de la documentació requerida.
Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica: • Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
• Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a la execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.
• Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol).
• Reial decret 141/2024, de 6 de febrer, pel que es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1690/1986, de 11 de juliol.
• Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
• Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
• Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
• Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
• Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.
• Resolucions del Consell d'Empadronament.
Pagament de taxes: Gratuït
Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Autorització tràmits Padró d'Habitants (F0205)

Autorización trámites Padrón Habitantes (F0204)

Documents a presentar:
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant major d'edat (documents originals i en vigor)
Espanyols: DNI o passaport
Estrangers: Targeta de residència o passaport
En el cas de Nacionals dels estats membre de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (NIE) .
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant menor d’edat (documents originals i en vigor)
Estrangers menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà), targeta de residència o passaport si se'n disposa.
Estrangers majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà) i targeta de residència o passaport.
En el cas de nacionals dels estats membres de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (NIE).
Documents específics per sol·licituds de menors (documents originals i en vigor)
DNI/NIE/Passaport dels pares que tinguin la guarda i custòdia o dels seus representants legals.
Autorització dels dos progenitors o representants legals per sol·licitar la baixa.
Document que acrediti la representació legal del menor.
Documentació en cas d’autoritzar a una altre persona (documents originals i en vigor)
Formulari Autorització per tràmits del padró municipal d’habitants (F0205)
Document d’identitat original de la persona autoritzada.
Fotocòpia del document didentitat de l'interessat que autoritza el tràmit.