Alta al padró municipal d'habitants
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: Inscriure al padró municipal d’habitants les persones que resideixen en el municipi i que procedeixen d’altres municipis de l’estat espanyol o de l’estranger, o bé, d’aquelles, que per qualsevol motiu, no consten inscrites al padró d’habitants del municipi, encara que hi resideixin des de fa temps.

En el cas que no es pugui acreditar la titularitat de l’habitatge o és sol·liciti l’empadronament en un local, s’haurà de presentar a les oficines de l’Ajuntament, una sol·licitud de comprovació de residència per tramitar l’alta al padró d’habitants.

L’Ajuntament atendrà la sol·licitud d’acord amb l’establert a la resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.

Aquelles persones que resideixin al municipi, però no disposin d’un domicili fix, hauran d’adreçar-se a l’equip d’atenció de persones sense sostre (EDAPS) de l’Ajuntament de Badalona. L’equip d’Atenció a les persones sense sostre, si procedeix, emetrà l’informe de Coneixement de Residència, amb el qual, juntament amb la documentació acreditativa de la identitat del sol·licitant, podran tramitar l’empadronament.
Qui ho pot sol·licitar:
Les persones majors d’edat interessades.

Qualsevol altra persona física major d’edat, amb l’autorització expressa de les persones interessades.

Quan el sol·licitant sigui l’arrendatari o persona autoritzada per aquest, és necessari que l’arrendatari consti empadronat en el mateix domicili que el de la sol·licitud.

L’alta dels menors d’edat, la realitzaran els pares que tinguin la guarda i custòdia o el representant legal degudament acreditat.

En el cas de l'empadronament de persones tutelades, en acollida o en adopció, el tràmit el realitzarà el seu representant legal acreditat amb la corresponent resolució judicial o administrativa.

En el cas de persones amb discapacitat, quan excepcionalment, s’hagi de nomenar un representant judicial, aquest haurà d’acreditar la representació mitjançant autorització o resolució judicial.
Terminis de presentació: Tot l’any.
Presentació: Presencialment (amb cita prèvia):

Departament d’Atenció al Ciutadà
Òrgan gestor: Departament de Població
Termini de resolució: Immediat a partir de la presentació de la documentació requerida.
Efecte del silenci administratiu: Estimatori.Procedeix en el casos establerts a l’apartat 1.13 de la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, per la qual es disposa la publicació de la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local.
Normativa bàsica:
• Resolucions del Consell d'Empadronament.
Pagament de taxes: Gratuït
Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Autorització empadronament menor domicili diferent (F0202)

Autorització empadronament titular habitatge (F0208)

Autoritzación alta/cambio domicilio en el padrón (F0213)

Autorización empadronamiento menor domicilio distinto (F0203)

Autorización empadronamiento titular vivienda (F0209)

Autortizació alta/canvi domicili al padró (F0212)

Documents a presentar:
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant major d’edat
Espanyols: DNI o Passaport
Estrangers majors d'edat: Targeta de residència o passaport
En el cas de nacionals dels Estats membres de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document didentitat del país dorigen, acompanyat del certificat de registre central d'estrangers
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant menor d’edat
Espanyols menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement.
Espanyols majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement i DNI o passaport.
Estrangers menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà), targeta de residència o passaport si se'n disposa.
Estrangers majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà) i targeta de residència o passaport
En el cas de nacionals dels estats membres de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (NIE).
Documents específics per l’empadronament de menors
DNI/NIE/Passaport dels pares que tinguin la guarda i custòdia o dels seus representants legals.
A. Empadronament ambdós progenitors
Consentiment d’ambdós progenitors (F0212)
B. Empadronament amb un sol progenitor amb el consentiment d’ambdós o autorització judicial
Consentiment de ambdós progenitors (F0212)
O resolució judicial de pèrdua de pàtria potestat d’un dels progenitors.
O autorització judicial per empadronar
C. Empadronament amb un sol progenitor quan NO hi ha consentiment d’ambdós niautorització Judicial
1) No existeix resolució judicial de guarda i custòdia
Declaració responsable (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
2) Existeix resolució judicial de guarda i custòdia en exclusiva al progenitor que fael tràmit
Resolució judicial que acrediti la guàrdia i custodia en exclusiva al progenitor que fa el tràmit.
Declaració responsable (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
D. Empadronament quan existeix resolució judicial de guarda i custòdia compartida
Resolució relativa a la guarda i custòdia compartida, sempre que indiqui el lloc d’empadronament.
O consentiment de ambdós progenitors (F0212)
O nova resolució que es pronuncii sobre el lloc d’empadronament.
E. Empadronament de menors en domicili diferent als progenitors
1) La guàrdia i custòdia l’ostenten ambdós progenitors
- Existeix resolució judicial que es pronuncia sobre guarda i custòdia compartida:
Consentiment de ambdós progenitors (F0202)
O resolució judicial que es pronunciï sobre el lloc d’empadronament.
- No existeix resolució judicial que es pronunciï sobre guarda i custòdia:
Consentiment de ambdós progenitors (F0202)
O autorització d’un progenitor (F0202):
Junt amb la declaració responsable del progenitor (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
2) Guàrdia i custòdia està atribuïda en exclusiva a un dels progenitors
Consentiment de ambdós progenitors (F0202)
O la Resolució judicial que acrediti la guarda i custodia en exclusiva al progenitor que autoritza el tràmit:
L’autorització del progenitor (F0202) declaració responsable del progenitor (el model que correspongui es complimentarà en el moment de la tramitació presencial) i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
Documentació de l‘habitatge (original):
Rebut de l’IBI o escriptura de propietat o còpia simple de l’escriptura de propietat:
A nom de la persona que s’empadrona o que autoritza l’empadronament, sempre que aquesta informació no consti a la base de dades que disposa l’Ajuntament.
Contracte de lloguer, a nom de la persona que s’empadrona o que autoritza l’empadronament, acompanyat d’alguns documents:
•Rebut o document bancari que justifiqui el pagament d’un servei de l’habitatge (aigua, electricitat, gas, telèfon fix).
• Rebut o document bancari que justifiqui el pagament del lloguer de l’habitatge.
• Justificant del pagament de la fiança, en cas de lloguers recents.
Aquests documents han de tenir una antiguitat inferior a 3 mesos
Documentació en cas d’autoritzar a una altre persona
Autorització per tramitar alta/canvi de domicili al padró d’habitants (F0212)
Document d’identitat original de la persona autoritzada.
Fotocòpia del document d’identitat de les persones que autoritzen.
Documentació en cas d’autorització del titular de l’habitatge (no presencial)
Autorització d’empadronament del titular de l’habitatge (F208)
Fotocòpia del document d’identitat del titular de l’habitatge