Atendre les queixes i reclamacions dels consumidors i usuaris pel que fa als seus drets legalment reconeguts, i resoldre amb caràcter vinculant i executiu els conflictes plantejats a la Junta contra empreses prèviament adherides o que acceptin sotmetre el cas a l'arbitratge. La Junta Arbitral garanteix el procediment des de la sol·licitud d'arbitratge fins a la resolució del litigi per mediació o per resolució del Col·legi Arbitral mitjançant emissió d'un laude.
Departament de Consum i Junta arbitral de consum
Temps mitjà de resolució: entre 4 i 6 mesos, des que es presenta la sol·licitud d'arbitratge davant la Junta Arbitral fins que s'emet el laude.
- Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya.
- Reial decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el Sistema Arbitral de Consum.
- Decret 121/2013, de 26 de febrer, pel qual es regulen els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia en les relacions de consum.
- Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis complementàries.
- Llei 60/2003, de 23 de desembre, d'arbitratge.
Gratuït
Presencialment, al Departament de Consum/Junta Arbitral Edifici Municipal El Viver, Pça Assemblea de Catalunya, 9-12, entresòl. Abans cal demanar Cita prèvia per Internet o telefònicament. Correu electrònic, adreçat a la Junta Arbitral de Consum de Badalona jac@badalona.catTelefònicament, trucant al 93 483 27 43