Defensar els interessos i garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis. Amb aquest objecte s'informa, orienta i assessora a les persones que ho sol·liciten en matèria de consum.
Des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es gestionen i tramiten les queixes, reclamacions i denúncies. Les reclamacions es gestionen bàsicament pels procediments de la mediació i l'arbitratge.
Les denúncies son traslladades al departament corresponent per la instrucció de l'expedient sancionador, si escau, i les queixes són objecte de comunicació a l'empresa per que en tingui constància i pugui millorar es seus serveis.
En el cas d'acceptar el procediment de la mediació les parts no necessiten ser assistides per lletrat o per assessor jurídic, però són lliures de procurar-se assessorament independent i ser representats per tercers en qualssevol fase del procediment.
Requisits: S'ha d'acreditar que s'ha efectuat la reclamació prèvia a l'empresa i que han transcorregut 30 dies sense resposta o amb resposta insatisfactòria. La presentació del full oficial de reclamació/denúncia/queixa acompleix aquesta funció.
No s'admetran a tràmit sol·licituds de mediació en les que concorri alguna de les següents causes:
a) Que els fets no puguin ser objecte de la mediació de consum, com conflictes entre particulars, relacions contractuals, derivats de fets presumptament delictius, cassos en que concorrin lesions, o intoxicacions, o conflictes amb les administracions públiques, o en general situacions reglades que no siguin de lliure disposició per les parts. b) Que el litigi sigui frívol o vexatori c) Que hagi transcorregut un any des que es va presentar la reclamació a l'empresa d) Que el fet ja hagi estat objecte de mediació o que s'estigui tramitant o hagi hagut pronunciament en un altra entitat de resolució alternativa u òrgan jurisdiccional
|