Proposta informe disponibilitat i adequació habitatge renovació autorització residència reagrupament
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: L'informe de disponibilitat i adequació de l'habitatge és un informe preceptiu en el procés de renovació d'una autorització de residència per reagrupament familiar, en aquells casos en què el reagrupant ha canviat de domicili habitual respecte del que va acreditar per a obtenir el reagrupament de la seva família.
Aquest tràmit es podrà fer des de 2 mesos abans de la caducitat de la targeta de residència i fins a 3 mesos posteriors a aquesta data de caducitat.
Qui ho pot sol·licitar: Qualsevol persona estrangera no comunitària, major d’edat, empadronada a Badalona, que disposi d'una autorització de residència renovada o en procés de renovació, i que tingui familiars directes el NIE dels quals depengui del sol·licitant i hagin de ser renovats i no compleixi algun dels requisits previstos per a la renovació de l’autorització de manera ordinària.
Terminis de presentació: Durant tot l'any.
Presentació: -Presencialment, presentant la sol·licitud i la documentació requerida al Departament de Migracions
Adreça: Plaça Assemblea de Catalunya, 9-12 (08911 Badalona)
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 13.30 hores. Cal demanar cita prèvia a Cita prèvia
Òrgan gestor: Departament de Migracions
Termini de resolució: Els terminis varien en funció de la demanda del moment.
L'informe serà enviat al sol·licitant des de la Generalitat de Catalunya a través del correu electrònic i quan estigui llest el sol·licitant rebrà un missatge al seu número de mòbil.
Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei Orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
- Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la reforma mitjançant la Llei orgànica 2/2009.
- ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya.

Pagament de taxes:

El que determina l'Ordenança Fiscal núm.13, epígraf 4 i 4.1

Informació addicional: Podeu ampliar la informació i/o descarregar el formulari clicant aquest enllaç https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Informe-dadequacio-de-lhabitatge-per-renovar-autoritzacions-de-residencia?category=764b4b52-a82c-11e3-a972-000c29052e2c
Documents a presentar:
Documentació que cal aportar
- Sol·licitud, model normalitzat
- Original del NIE de la persona reagrupant
- Original del passaport de la persona reagrupant (només dels fulls on surten les dades personals, la fotografia i la vigència del document)
Respecte a l'habitatge, si és propietari
- Original de l'escriptura de l'habitatge
- Original de l'últim rebut d'un subministrament
Respecte a l'habitatge, si és llogater
- Contracte de lloguer enregistrat i amb dipòsit de la fiança a l'Institut Català del Sòl (INCASÒL). Vigència del contracte superior a 12 mesos
- Original de l'últim rebut del lloguer pagat
- Original de l'últim rebut d'un subministrament
Altra document que fonamenti el dret d'ús de l'habitatge
- Volant de convivència
- Cèdula d'habitabilitat vigent de l'habitatge
- NIE i passaport de cada persona que es vol renovar (només els fulls on surten les dades personals, la fotografia i la vigència del document)
- Pagament de la taxa municipal i de la taxa de la Generalitat (es facilitaran en el moment de venir a fer el tràmit)