Baixa de persones empadronades a un domicili on no hi resideixen
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: Sol·licitud per la qual s’inicien els tràmits per donar de baixa al padró municipal d’habitants d’aquelles persones que consten empadronades en un domicili en el qual no hi resideixen.
La tramitació d’aquesta sol·licitud es durà a terme d’acord amb el que estableix l’article 72 del Reglament de Població de Demarcació Territorial de les Entitats Locals establert pel Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre i la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, en la qual es donarà audiència a la persona afectada per la sol·licitud de baixa
Qui ho pot sol·licitar: El titular de l’habitatge (propietari o llogater) o una persona autoritzada aportant el formulari d’Autorització per tràmits del  padró d’habitants. La titularitat de l’habitatge s’haura d’acreditar documentalment.
Terminis de presentació:

Tot l'any.

Presentació:

Presencialment, a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, abans cal demanar cita prèvia.

Òrgan gestor: Departament de Població
Termini de resolució:

Temps mitjà de resolució: de 6 a 8 mesos

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol).

- Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, per la qual es disposa la publicació de la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.

- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.

- Resolucions del Consell d'Empadronament.

Pagament de taxes:

Gratuït

Informació addicional:

Cita prèvia

Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
Autorització tramits del Padró Municipal (F0205)

Autorizacion tramites del Padrón Municipal (F0204)

Documents a presentar:
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant
- Espanyols: DNI o passaport (original i en vigor)
- Estrangers: Targeta de residència o passaport, en el cas de Nacionals de la UE, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa, també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat de registre central d’estrangers (original i en vigor)
Documentació de la vivenda que cal aportar
- Rebut de l'IBI o escriptura de propietat o còpia simple (per vivendes de compra recent) sempre que aquesta informació no consti en la base de dades de l'Ajuntament.
- Contracte de lloguer (acompanyat d'algun dels documents que a continuación s'indiquen)
- Últim rebut d’un servei (aigua, electricitat, gas, telèfon fix) o bé el document bancari que justifiqui el pagament d’un servei, on consti el domicili i el nom de qui demana la baixa o que consta empadronat. L'antiguitat no serà superior a 3 mesos.
- Rebut o document bancari que justifiqui el pagament del lloguer de l’habitatge. Antiguitat inferior a 3 mesos
- Rebut o document bancari que justifiqui el pagament d’un servei de l’habitatge (aigua, electricitat, gas, telèfon fix). Antiguitat inferior a 3 mesos
- Si no es disposa de documentació de l'habitatge es presentarà una instància demanant que la Guàrdia Urbana comprovi la identificació de les persones residents en el domicili en qüestió i, si escau, d'ofici s'iniciaran el/s corresponent/s expedient/s de baixa del PMH (F0001)
Documentació en cas d'autoritzar a una altra persona
- Autorització tràmits Padró d'Habitatnts (F0204 - F0205)
- Document d'identitat original de la persona autoritzada
- Fotocòpia del document d'identitat de la persona que autoritza.