datos de la subsección
Finalitat:
|
Document que acredita fefaentment, la inscripció d’una persona que estigui o hagi estat empadronada al municipi. Els certificats d’empadronament poden ser: - Certificat individual d'empadronament: Descarregable on line amb certificat electrònic/idCAT mòbil - Certificat d'empadronament individual històric: Descarregable on line amb certificat electrònic/Idecat mòbil - Certificat d'empadronament col·lectiu: Requereix autorització - Certificat d'empadronament col·lectiu històric: Es lliurarà directament a petició de les Administracions sol·licitants
|
Qui ho pot sol·licitar:
|
Les persones majors d’edat o emancipades que estiguin o hagin estat inscrites al padró d’habitants d’aquesta ciutat. Les persones majors de16 anys, només podran sol·licitar el certificat d’empadronament individual o el certificat d’empadronament individual històric. Si el certificat és: - Per a una persona menor d’edat o legalment incapacitada: l’haurà de demanar el pare, la mare o el representant legal (En aquest cas, només s’emeten certificats d’empadronament individual o certificats d’empadronament individual històric). - Per a una persona menor d’edat de pares separats o divorciats: El progenitor no custodi que exerceix la pàtria potestat compartida dels seus fills, podrà accedir a la informació padronal dels mateixos, prèvia autorització del progenitor que ostenti la guarda i custòdia. - Per a una persona difunta: poden ser el cònjuge, fills, progenitors, hereus testamentaris o Notari. En aquest cas, només es poden demanar certificats d’empadronament individual històric.
Les persones majors d’edat podran autoritzar a una altra persona per realitzar el tràmit del certificat aportant el formulari Autorització per tràmits del Padró d’habitants
|
Terminis de presentació:
|
Tot l'any.
|
Presentació:
|
Presencialment: - al Servei d’Atenció a la Ciutadania - a les Oficines Municipals de Districte
Electrónicament: Si es disposa de certificat electrònic o d'idCat móbil es poden obtenir directament els certificats individuals.
|
Òrgan gestor:
|
Departament de Població
|
Termini de resolució:
|
Immediat per als descarregables (certificats individuals) i entre 10 i 15 dies hàbils per a la resta
|
Efecte del silenci administratiu:
|
No procedeix
|
Normativa bàsica:
|
- Llei 39/2015, de l'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol)
- Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccion tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.
- Resolucions del Consell d'Empadronament.
|
Pagament de taxes:
|
Gratuït, excepte per als certificats anteriors a l’01/03/1991
|
Informació addicional:
|
Certificat d'empadronament col·lectiu històric. Es lliuraran exclusivament i directament a les administracions sol·licitants (requisits LOPD). Si la persona interessada presenta un document de l'altra administració, on s'indiqui número d'expedient i la informació suficient per identificar-la, l'ajuntament enviarà el certificat directament a l'altra administració. En cas contrari, prèvia presentació de les autoritzacions de qui figurin empadronats amb l'interessat, l'ajuntament lliurarà un certificat col·lectiu actual (on figura informació històrica d'alta al municipi i al domicili), i si escau, els corresponents certificats individuals històrics.
|
Documentació relacionada (Per emplenar el formulari abans l'ha de guardar en el seu ordinador amb la funció "Desa l'enllaç com a " que s'activarà amb el botó dret del seu ratolí.):
|
|
Nivell d'identificació del sol·licitant:
|
- Alt:
- Certificat digital reconegut i signatura electrònica
- Substancial:
- Amb sistema Vàlid
|
Documents a presentar:
|
Documentació que cal aportar | - Formulari de «Sol·licitud de Certificat del Padró Municipal d'Habitants (F0210 – F0211) | - Sol·licitud de l'Administració/Organisme Públic on consti el número d'expedient, o del Notari sol·licitant (cas de persona difunta). | - Document d’identitat del representant (per a sol·licitud presencial) si es sol·licita a través d’un representant |
Certificat empadronament individual o individual històric | - Document d'identitat del sol·licitant (per a sol·licitud presencial) | - Amb autorització de la persona interessada, formulari d'Autorització per tràmits del Padró Municipal d’Habitants (F0204 – F0205) | - Amb autorització, Fotocòpia del document d’identitat de la persona que autoritza | - Amb autorització, document d’identitat original (DNI/NIE/PASSAPORT) de la persona autoritzada | - Si és d'un menor, document d’identitat de pare, mare o representant legal que consti empadronat amb el menor | - Si és de un menor, llibre de família o certificat de naixement del menor | - Si és d'un menor, major de 14 anys, document d'identitata del menor |
Certificat d'empadronament col·lectiu o col·lectiu històric | - Formulari d'Autorització per tràmits del Padró Municipal d’Habitants (F0204 – F0205) | - Formulari d'Autorització expedició certificat d’empadronament col·lectiu (F0206 – F0207) | - Document d’identitat original de la persona autoritzada | - Fotocòpia dels documents d’identitat de totes les persones que autoritzen | - Llibre de família o certificat de naixement, per als menors | - Documents d’identitat originals dels pares o representant legal dels menors |
Certificat d'empadronament d'una persona difunta | - Document d’identitat de la persona sol·licitant original i en vigor (DNI/NIE/Passaport): Pot ser el cònjuge/fill-a/progenitor-a/ hereu-va testamentari-a/Notari). (Només tramitació presencial). | - Llibre de família / testament / petició Notari, segons correspongui | - Partida de defunció. | - Document d’últimes voluntats |
|