Renovació de la inscripció padronal pels estrangers no comunitaris sense autorització de residència de llarga durada
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: Renovació de la inscripció padronal per part de les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència de llarga durada.
La renovació és periòdica cada 2 anys a partir de la data de l’última alta o de l’última renovació padronal
Qui ho pot sol·licitar: Les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència de llarga durada, que faci 2 anys o més que es van empadronar o que van renovar la seva inscripció padronal o bé el seu representant aportant poders notarials.
La renovació dels menors d’edat, la realitzaran els pares que  tinguin la guarda i custòdia, o bé els seus representants legals degudament acreditats.
Dins els 3 mesos anteriors a la caducitat de la inscripció padronal, l’Ajuntament enviarà als afectats una comunicació per correu ordinari (Avís de caducitat d’inscripció padronal).
Les persones que no realitzin la renovació seran baixa en el Padró Municipal en concepte de caducitat de la seva inscripció
Terminis de presentació:

Tot l'any.

Presentació:

Presencialment al Servei d'Atenció al Ciutadà

Òrgan gestor: Departament de Població
Termini de resolució:

Immediat a partir de la presentació de la documentació requerida.

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol).

- Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, per la qual es disposa la publicació de la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.
- Resoluciones del Consejo de Empadronamiento

Pagament de taxes:

Gratuït

Informació addicional:

Si hi ha menors d'edat, es requerirà la signatura presencial dels pares que tinguin la guarda i custòdia o dels seus representants legals.

Documents a presentar:
Documentació a presentar
- Comunicació o notificació de la caducitat de la inscripció padronal.
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant major d'edat (originals i en vigor)
- Targeta de residència o passaport. (original i en vigor)
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant menor d'edat (original i en vigor)
- Menors de 14 anys: Llibre de família o Certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà)
- Majors de 14 anys: Llibre de família o Certificat de naixement i targeta de residència o passaport
Altres documents específics per a menors
- Document d’identitat original i en vigor dels pares que ostentin la guarda i custòdia o dels seus representants legals
Documentació acreditativa de la representació (original i en vigor)
- Poders notarials
- Document d'identitat del representant