Renovació de la inscripció padronal pels estrangers no comunitaris sense autorització de residència de llarga durada
Tornar

datos de la subsección
Finalitat: Renovació de la inscripció padronal per part de les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència de llarga durada.
La renovació és periòdica cada 2 anys a partir de la data de l’última alta o de l’última renovació padronal.

Dins els 3 mesos anteriors a la caducitat de la inscripció padronal, l’Ajuntament enviarà als afectats una comunicació per correu ordinari (Avís de caducitat d’inscripció padronal). Les persones que no realitzin la renovació seran baixa en el Padró Municipal en concepte de caducitat de la seva inscripció.
Qui ho pot sol·licitar: Les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència de llarga durada, que faci 2 anys o més que es van empadronar o que van renovar la seva inscripció padronal o bé el seu representant aportant poders notarials.
La renovació dels menors d’edat, la realitzaran els pares que  tinguin la guarda i custòdia, o bé els seus representants legals degudament acreditats.
Terminis de presentació:

Tot l'any.

Presentació:

Presencialment (sense cita prèvia):

Departament d’Atenció Ciutadana


Òrgan gestor: Departament de Població
Termini de resolució:

Immediat a partir de la presentació de la documentació requerida.

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:

- Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
- Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a la execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.
- Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol).
- Reial decret 141/2024, de 6 de febrer, pel que es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1690/1986, de 11 de juliol.
- Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals garantia dels drets digitals
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.
- Resolucions del Consell d'Empadronament. 

Pagament de taxes:

Gratuït

Informació addicional:

Si hi ha menors d'edat, es requerirà la signatura presencial dels pares que tinguin la guarda i custòdia o dels seus representants legals.

Documents a presentar:
Documentació a presentar (original i en vigor)
- Comunicació o notificació de la caducitat de la inscripció padronal.
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant major d'edat
- Targeta de residència o passaport.
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant menor d'edat
- Menors de 14 anys: Llibre de família o Certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà)
- Majors de 14 anys: Llibre de família o Certificat de naixement i targeta de residència o passaport
Altres documents específics per a menors
- Document d’identitat dels pares que ostentin la guarda i custòdia o dels seus representants legals
Documentació acreditativa de la representació
- Poders notarials
- Document d'identitat del representant